Restitutie- en retourneringsbeleid
Ons restitutie- en retourbeleid duurt 30 dagen. Als er 30 dagen zijn verstreken sinds de aankoop, kunnen we geen volledige terugbetaling of omruiling aanbieden. Om in aanmerking te komen voor retournering, moet het artikel ongebruikt zijn en in dezelfde staat verkeren als waarin u het hebt ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking zitten.
Om uw retourzending te voltooien, hebben we een ordernummer of aankoopbewijs nodig.
Het retour sturen van artikelen komt voor rekening van de koper.
Betreft de retournering een door ons foutief of defect geleverd artikel direct na ontvangst (doa = dead on arrival) dan kunt u middels e-mail een verzendlabel bij ons aanvragen. Mocht het een retour zijn ivm garantie, dan betaalt de koper de verzendkosten en wordt het gerepareerde, of omgeruilde artikel gratis bij u bezorgd.
Stuur uw aankoop niet terug naar de fabrikant.
Er zijn bepaalde situaties waarin geen of slechts gedeeltelijke restituties worden verleend:
Elk item dat niet in de originele staat is, is beschadigd of ontbrekende onderdelen om redenen die niet te wijten zijn aan onze fout, alsmede elk artikel dat meer dan 30 dagen na levering aan ons wordt geretourneerd
Terugbetalingen
Zodra uw retourzending is ontvangen en geïnspecteerd, sturen we u een e-mail om u te laten weten dat we uw geretourneerde artikel hebben ontvangen. We zullen u ook op de hoogte stellen van de goedkeuring of afwijzing van uw terugbetaling.
Als het wordt goedgekeurd, wordt uw terugbetaling verwerkt en ontvangt u binnen 7 werkdagen dagen automatisch een tegoed op uw creditcard of vindt er terugbetaling via de oorspronkelijke betaalmethode plaats.
Late of ontbrekende terugbetalingen
Als u nog geen terugbetaling heeft ontvangen, controleer dan eerst uw bankrekening opnieuw.
Neem dan contact op met uw creditcardmaatschappij, het kan even duren voordat uw terugbetaling officieel wordt bijgeschreven.
Neem vervolgens contact op met uw bank. Er is vaak enige verwerkingstijd voordat een terugbetaling wordt geboekt.
Als u dit allemaal hebt gedaan en de terugbetaling nog steeds niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via klantenservice@manwood.eu
Verkoop artikelen
Alleen regulier geprijsde artikelen kunnen worden gerestitueerd. Sale artikelen kunnen niet worden geretourneerd.
Omruilen
We vervangen artikelen alleen als deze binnen de garantieperiode defect of beschadigd zijn.
Als u het wilt ruilen voor hetzelfde artikel, stuur ons dan een e-mail en stuur het artikel naar: Man & Wood Europe, Marconiweg 19, 3225 LV Hellevoetsluis
Verzending
U bent verantwoordelijk voor het betalen van uw eigen verzendkosten voor het retourneren van uw artikel. Verzendkosten worden niet gerestitueerd. Als u een terugbetaling ontvangt, worden de kosten van de retourzending in mindering gebracht op uw terugbetaling.
Als u duurdere artikelen retourneert, dient u een traceerbare verzendservice te gebruiken of een verzendverzekering af te sluiten. We kunnen anders niet garanderen dat we het geretourneerde artikel ontvangen hebben.